Jewel of S.Korea

Jewel of S.Korea

Tuesday, January 13, 2015

Plants of love .... From Buyeo to China!

Link : http://tieba.baidu.com/p/3524973293

This post is dedicated to an unconditional love of 
Liuyan1940 to her dearest actor...Park Si Hoo, thank you!

This incredible journey of love was told by Chinese fan, her name is Liuyan1940. 
A retired teacher who went to Park Si Hoo's birthday event in 2014 at Buyeo.
And she had brought a small amount of dirt and some plants in 
Buyeo property back to China with her. It's almost 8 months 
since she brought them back home with her.

Let's see what Buyeo's plants is doing now!

Liuyan ( Lady in red scarf) & her friend at Buyeo home in April, 2014


This story is really touch my heart 
and I'm sure all of us will feel the same way!
Such a lovely story, indeed!

The plants & Buyeo's soil she had collected




Start planting at the balcony in her home



And start growing




From one pot to another pot and another...





And she even planted them in the air and it still doing just fine




Some of them grow so well until she called it 
" her bonzai "



And some already produced flowers and when she squeezed it, 
it gave her a very nice smell.
As if it were Park Si Hoo's own scent!^^



Below is the original story written by herself.
If you can read Chinese so enjoy!^^

韩国扶余行★厚厚家的土在我家

楼给正在中国辛苦拍摄电影《思念爱》的厚厚!
一楼给积极应援厚厚的公主们! 本楼共8层,为了内容的完整性请勿插楼
(可以楼中楼回复),拜托

我知道厚厚的公主们在激切的期盼着2月13日的到来,等待和厚厚相约情人节的日子。。。
时间过得好慢啊!不如在这寒冷干燥的冬天,看看我家里春意盎然的心形叶子,
那是厚厚家的香草在济南落户了,好开心!

亲们,我去韩国扶余厚厚家参加生日宴会转眼9个月过去了。还记得吗?我受守厚星为厚而守的拜托,从厚厚家乡带回了一包“家乡土”。(为厚而守亲年轻外出打工时思念家乡,有“带土”情结。这次想要厚厚家乡土是思念厚厚的一种方式,所以非常想帮她实现这个愿望。)

记得2014年4月5日那一天,在厚厚的扶余家乡是水莲亲帮我把厚厚家的土装进了事先准备好的塑料袋里。回到家后时隔5天准备寄给为厚亲时才发现,原来土中的草根发了芽,一看有生命迹象,顿时产生了要把它培育起来的想法,请老伴帮忙盆栽、拍照留做纪念。

当把带土的草根拿出来时剩下的土已经不多了,用我的厨房秤一秤只有300克了,而我留下的有200克,怎么那么神!?恰好500克。 @守厚星若水莲 @守厚星为厚而守 感觉有点对不起为厚亲,让我截留了部分土,好在是为了培育厚厚家的苗是可以原谅的。

我和老伴去花卉市场买了营养土,栽在一个小花盆中,很快就发芽了:

生长过程中发现有3种植物:常见的野草、不常见的有两种,其中一种是爬行生长,而且生命力旺盛。我尝试了在大花盆里用土压茎的办法,看能不能再培育一颗甚至多颗幼苗。。。

亲们,看清楚在较小的花盆里有三种植物了吗?

发现心形的叶子用手挤压后有一种特别清香的气味,闻了以后特别的舒服、心旷神怡,就像走在清晨的山间小路。。。现在是一看到厚厚家的香草就特别的开心!心情大好!

心形香草越长越长,就铲除了常见的野草,保留了另一个品种(不知道应该怎样命名)。

开紫色小花的植物是什么呢?有亲知道吗?我把它移到了单独的花盆中。。。

在10月初的时候叶子发黄了,紫色小花变成了种子。

厚厚家的香草生命力太强大了!一盆变两盆,两盆变三盆,三盆变四盆。当我确定压条已经生根能独立生存以后,我把连在一起的四盆剪断了连接枝条,成为独立的盆景。我尝试着搭起了架子,往空中生长,效果很好!

在我梳理枝条搭架子往空中生长的时候,剪下了好多枝条,因为舍不得丢掉就把它
们插在水里了,没有想到一周以后,剪下来的枝条在水中生根成活下来而且长势良好!

我和守厚星为厚而守亲有个约定:当厚厚家的香草成活以后,我会将香草幼苗和厚厚的家乡土一起用顺丰速递寄给她。自认为精心包装的很周到,没有想到顺丰取回以后用了意想不到的更稳妥的有支撑的箱式包装,完好无损的快递到了为厚而守亲的手中。
(这是从为厚亲发给我的照片中得知的)
在此特别感谢顺丰速递的优质服务!

10月10日之前我要去北京参加厚厚的FM,所以把厚厚家的香草全部送给济南的亲朋好友了,现在长势怎么样不得而知。。。 @守厚星心语情 @守厚星文静 @守厚星为厚而守 
请把亲们精心养育的厚厚家的香草照片发上来,共同分享!

Credit : parksihoobar.com, thank you!

2 comments:

  1. What a beautiful, touching story. Liuyan1940 is a beautiful lady with sensitivity and creativity. Memories with Park Si Hoo, Buyeo, are there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can imagine how much I will be happy to see the plants from his birthplace in my backyard or the patio. And see them growing beautifully everyday! Just an inspiring story. Indeed she is a special person & a wise lady to think of something that money can't buy!

      Delete